MANZARA FOTOĞRAFÇILIĞI

Manzara fotoğrafçılığına yönelik en iyi giriş seviyesi lensler

Uçsuz bucaksız manzaralardan yakın çekimlerdeki görülmeye değer ayrıntılara kadar her manzara senaryosuna uyacak uygun maliyetli bir sabit veya zoom lens vardır.
Dağlarla çevrili bir göl üzerindeki ahşap bir iskele. Yukarıdaki bulutların gölün yüzeyine yansıdığı görülüyor.

Uçsuz bucaksız manzaralar nefes kesici güzellikte olabilir. Ancak genellikle gözün gördüklerini fotoğraf makinesiyle yakalamaya çalışırken bir şeyler kaybolur. Bunun iki temel nedeni vardır. İlk olarak, insan gözü yaklaşık 210°'lik bir yatay görüntüleme açısına sahiptir. Buna karşın, standart bir zoom lens yalnızca yaklaşık 75° veya daha az bir açıya ulaşır. İkinci olarak, gözleriniz size doğal olarak her türlü manzaranın 3B görünümünü sunarken, fotoğraf görüntüsü iki boyutlu olur.

Neyse ki doğru lens seçimi ve doğru fotoğraf tekniğiyle bu iki sorunu da kolayca telafi edebilirsiniz. Bunun yanı sıra Canon, mükemmel performans ve görüntü kalitesine sahip, bütçe dostu sabit ve zoom lens seçenekleri sunar. Fotoğraf makinenizin lens seçiminizi nasıl etkilediğinden başlayarak daha yakından inceleyelim.

Manzara fotoğrafçılığı için APS-C ve tam kare fotoğraf makineleri

Canon EOS R10'un Panoramik çekim modu ile güneşli bir günde çekilmiş panoramik şehir silueti manzarası.

Canon EOS R7 ve EOS R10 gibi belirli EOS R Sistemi fotoğraf makinelerinde, dahili olarak "birleştirilmiş" panoramik görüntüler oluşturan bir Panoramik çekim modu bulunur. Bu özellik EOS R7'de, ufuk çizgisini otomatik olarak düzleştirmek için fotoğraf makinesinin Dahili Görüntü sabitleme (IBIS) özelliğini kullanan otomatik seviye işleviyle daha da geliştirilmiştir. Canon EOS R10 ve Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM lens ile 45 mm, 1/500 sn, f/7,1 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.

Manzara çekimleri için kullandığınız fotoğraf makinesi, yaptığınız lens seçimlerini etkileyecektir. Bu nedenle öncelikle manzara fotoğrafçılığına yönelik tam kare ve APS-C fotoğraf makineleri arasındaki farklara bakalım. Tam kare fotoğraf makinelerinde belirli bir megapiksel sayısı için her bir piksele denk gelen daha büyük "fotositeler" bulunur. Canon EOS R6 Mark II gibi tam kare fotoğraf makineleriyle parlak vurgular ve koyu gölgelerdeki ayrıntıları korumak için daha fazla dinamik aralık elde etmeyi bekleyebilirsiniz. Bir diğer avantaj da görüntü parazitindeki azalmanın yanı sıra düşük ışık koşullarında ISO ayarınızı artırmanız gerektiğinde ince ayrıntıların daha iyi korunmasıdır.

Canon EOS R10 ve EOS R7 gibi APS-C fotoğraf makineleri, her türlü "etkin" odak uzaklığının gerçek odak uzaklığına kıyasla daha fazla alan derinliği sağladığı 1,6x kırpma faktörüne sahiptir. Bu özellik, manzara görüntülerinde ön plandaki ve arka plandaki alanları eşit derecede net tutmak için yararlı olabilir. Herhangi bir fotoğraf makinesiyle alan derinliğini artırmak için iyi bir ipucu, görüntü karesinin kapsadığı manzara alanının yaklaşık üçte birine denk gelen bir noktaya odaklanmaktır. Canon Fotoğraf Rehberi uygulaması, karenin daha büyük bir kısmının netliğini korumanıza yardımcı olabilecek bir alan derinliği ve hiperfokal mesafe hesaplayıcı içerir.

Manzara çekimleri için en iyi lens türü hangisidir?

Bir kumsalda, pembe tonlarındaki kum ve deniz arka planına karşı karanlıkta kalan büyük kayaların Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM lens ile çekilmiş fotoğrafı.

Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM gibi standart bir zoom lens, manzaranın büyük bir bölümünü yakalayabilse de, asıl etkileyici sonuçları kompozisyonu daha küçük bir alan etrafında kadraja alırken verir. Canon EOS R7 ve Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM lens ile 18 mm, 3,2 sn, f/11 ve ISO 200 değerlerinde çekilmiştir.

Uçsuz bucaksız manzaraları, büyük ve görkemli gökyüzünü ve göllerdeki yansımaları içine alan klasik, geniş manzara fotoğraflarında ilgi çekici, dramatik bir etki yaratmak için kadraja daha fazla alan sığdırmanıza olanak tanıyan geniş açılı bir lense ihtiyacınız olacaktır.

Ancak manzara çekimleri için tek seçenek geniş açılı lensler değildir. Bazen seçici davranarak kompozisyonunuzun kadrajına biraz daha küçük bir alanda oluşturmak iyi sonuçlar verir. Canon EOS R6 Mark II gibi bir tam kare fotoğraf makinesiyle çekim yaparken Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM gibi standart bir zoom lens, bu gibi durumlarda ihtiyacınız olan tek şey olabilir. Aynısı, Canon EOS R7 gibi bir APS-C gövde ile kullanılan Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM için de geçerlidir. Çok yönlü zoom aralığının kısa tarafında kadrajınıza oldukça geniş manzaralar sığdırmaya devam edebilirsiniz.

Manzara çekimleri içinzoom veya sabit lens arasında seçim yapmak zor olabilir. Her ikisinin de sunabileceği çok şey vardır. Manzara çekimleri yaparken duvarlar, ahşap çitler veya çalılıklardan uçurum kenarlarına, nehirlere ve göllere kadar her şey yolunuzda bir engel olabilir ve zorlu araziler ilerlemenizi durdurabilir. Zoom halkasını basit bir şekilde çevirerek çekim konumunun zorluklarını telafi etme becerisi çok değerli olabilir.

Ancak çoğu şey gibi, "zoom lens mi sabit lens mi" tartışması tek taraflı değildir. Birçok profesyonel manzara fotoğrafçısı sabit lenslerle çekim yapmayı tercih eder. Sabit odak uzaklığı kompozisyona odaklanarak ön plan, orta plan ve arka plan unsurlarının birlikte en uyumlu olduğu mükemmel yerleşimi elde edecek şekilde hareket etmenize olanak verebilir. Konumu daha sık değiştirmek, çekilecek yeni manzaralar ve bunları çekmenin farklı yollarını keşfetme avantajını da sunar.

Yeşil bitki örtüsü ve turkuaz sularla çevrili güzel bir koyun üzerinden çekilmiş bir manzara görüntüsü.

Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM gibi kompakt ve hafif bir lens ile normalde erişilemeyen alanlara ulaşıp tırmanabilir ve bu etkileyici plaj görüntüsü gibi daha fazla büyüleyici çekim yapmak için fırsatlar keşfedebilirsiniz. Canon EOS R6 ve Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM lens ile 24 mm, 1/200 sn, f/11 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.

Manzara lensi seçerken boyut ve ağırlık önemlidir. Hafif bir lensin çok sayıda avantajı vardır. Bu kılavuzdaki kompakt ultra geniş açılı lenslerin tümü, etkileyici derecede kompakt ve hafif bir tasarıma sahiptir. Fotoğraf makinesi gövdesi ile birlikte küçük bir çanta içinde bu lenslerden yalnızca birini veya ikisini yanınıza alarak çok fazla ağırlık taşımak zorunda kalmadan günlük manzara çekimine çıkabilirsiniz.

Ağırlığınızı azaltacak başka bir şey de, geleneksel manzara fotoğrafçılığında genellikle vazgeçilmez olarak görülen bir tripoda ihtiyaç duymamaktır. Öne çıkan lenslerimizin çoğunda son derece etkili bir optik IS bulunur ve optik IS'nin performansı Canon EOS R6 Mark II ve EOS R7 gibi fotoğraf makinelerinde bulunan IBIS özelliği ile birlikte çalışırken daha da artar. Alacakaranlığın "mavi saatinde" bile elde çekim yapabilir ve her zaman net fotoğraflar elde edebilirsiniz.

Manzara fotoğrafçılığı için en iyi başlangıç seviyesi lens: Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

Okyanusa karşı bir tepenin yamaçlarına inşa edilmiş küçük bir kasabayı gösteren, Canon RF 24-105 mm F4-7.1 IS STM lens ile çekilmiş manzara fotoğrafı.

Geniş zoom aralığını küçük bir tasarıma sığdıran Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, 5 stop'lu optik IS'ye ve otomatik odaklama modundayken pozlama telafisi gibi farklı işlevler atayabileceğiniz bir odak/kontrol halkasına sahiptir. Canon EOS RP ve Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM lens ile 105 mm, 1/320 sn, f/11 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.

Çok sayıda buketin sergilendiği küçük bir çiçekçi dükkanının dış tarafının Canon RF 24-105 mm F4-7.1 IS STM lens ile çekilmiş bir fotoğrafı.

Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM'nin zoom aralığının geniş tarafı ile çekim yapmak, geriye doğru daha fazla adım atamadığınız durumlarda rengarenk şehir manzarasındaki tüm ayrıntıları yakalamanıza olanak verir. Canon EOS RP ve Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM lens ile 26 mm, 1/125 sn, f/6,3 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.

Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM gibi çok amaçlı bir seçenek, etkileyici manzaralardan küçük ayrıntılara ve ikisinin arasındaki her türlü görüntüye kadar bütün hikayeyi görmenizi sağlar. En kısa odak uzaklığında geniş açı potansiyeline sahiptir. Yaklaşık 35-50 mm'lik standart odak uzaklıklarında, ön plan ve arka plan alanları arasındaki alan, mesafe ve ilişki açısından iyi bir his veren çok doğal bir perspektif elde edersiniz. Zoom aralığının uzun tarafına doğru, telefoto odak uzaklıkları perspektifi sıkıştırarak ön plan ve arka plan alanlarının birbirine daha yakın görünmesini sağlayan bir etki yaratır. Bu, geniş açılı bir lensle elde ettiğiniz efektin tersidir ve yaratıcı manzara fotoğrafçılığına ilginç, alternatif bir dokunuş katabilir.

Manzara fotoğrafları için en iyi giriş seviyesi geniş açılı lensler: Canon RF 16mm F2.8 STM, Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM

Güneşin ışıltısıyla aydınlanmış küçük bir teknenin Canon RF 16mm F2.8 STM lens ile çekilmiş fotoğrafı. Ön plandaki kıyı şeridi, izleyicinin gözünü kadrajın etrafına doğru yönlendiriyor.

Bu görüntüde siluet halindeki kıyı şeridi gibi ön plandan arka plana doğru uzanan yollar, nehirler, ağaç sıraları ve diğer nesneler; izleyicinin görüntü içinde ilerlemesine yardımcı olabilir. Canon EOS R6 ve Canon RF 16mm F2.8 STM lens ile 1/200 sn, f/11 ve ISO 200 değerlerinde çekilmiştir.

Arka planında mavi gökyüzü ve dağların görüldüğü büyük bir arazideki şato benzeri bir yapının Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM lens ile çekilmiş fotoğrafı.

Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM, EOS R10 ve EOS R7 gibi APS-C formatındaki fotoğraf makinelerinde oldukça geniş görüntüleme açıları sağlar. Çekim deneyimi, kendi gözlerinizle gördüğünüz görüş alanına çok daha yakın bir görüş alanı sunar. Canon EOS R7 ve Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM lens ile 10 mm, 1/320 sn, f/10 ve ISO 200 değerlerinde çekilmiştir.

Ultra geniş açılı Canon RF 16mm F2.8 STM lense geçiş yapmak size manzara çekimlerinde yepyeni bir bakış açısı kazandırır çünkü 16 mm'de çekim yapmak görüş açısını 84°'den 108°'ye çıkarır. Bu da uygulamada çok büyük bir farktır.

Geniş görüntüleme açısı manzara fotoğrafçılığında harikalar yaratır ve dahili düzeltme özelliği bozulma içermeyen sonuçlar verir. Ayrıca, APS-C formatındaki Canon EOS R10 ile kullanıldığında 25,6 mm etkin odak uzaklığı sunar ancak Canon RF-S 10-18 mm F4.5-6.3 IS STM, tam kare gövde ile sunduğu 16-29 mm "etkin" zoom aralığıyla bir adım öne geçer. Aynı zamanda en iyi Canon vlog lenslerinden biri olan bu lens, manzarayı kadraja almak için fotoğraf makinesine bakarak konuşurken geniş bir arka plana yer vermenizi sağladığından, manzara ve seyahat vlog'ları için idealdir.

Geri çekilebilir tasarıma sahip Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM, yalnızca 150 g ağırlığıyla küçük ve hafif bir ultra geniş açılı zoom lenstir. APS-C formatındaki EOS R Sistemi fotoğraf makinelerine sahip manzara fotoğrafçıları için RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM kit lense mükemmel bir ilave olan bu lens, geniş açılı zoom potansiyelinde kusursuz bir artış sağlar.

Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM'nin diğer avantajları arasında herhangi bir Canon EOS R Sistemi fotoğraf makinesiyle çalışan 4 stop'lu optik IS bulunmaktadır (bunu APS-C kırpma modunda tam kare gövdede de kullanabilirsiniz). IBIS özelliğine sahip Canon EOS R7 gibi fotoğraf makinelerine takıldığında, bu değer 6 stop'a çıkarak karanlıkta güvenle elde çekim yapmanıza olanak tanır. Manuel odaklama moduna geçerek 0,5x makro büyütmeye kadar çok yakın çekimler de yapabilirsiniz. Tek bir çiçek gibi küçük ayrıntıları seçmek ve bunları geniş bir arka plana göre ayarlamak için idealdir.

Geniş açılı lensler geniş manzara çekimleri yapabilir ancak aynı zamanda perspektif etkisini abarttıklarından, ön plandaki yakın alanlar dışındaki her şey hızla uzağa doğru geri çekiliyor gibi görünür. Geniş açılı manzara görüntülerine 3B görünüm katmak için genellikle ön planda, izleyicinin gözünü kadraja yönlendirecek bazı ilgi çekici nesneleri öne çıkarmak faydalı olur. Yaklaşık f/11 ile f/16 arasındaki dar bir diyafram açıklığı ayarı, alan derinliğinizi artırarak ön plandaki nesnelerden uzaktaki ufka kadar tüm görüntülerin net olmasını sağlar.

Manzaralar için en çok yönlü geniş açılı zoom lens: Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

Aydınlatılmış nilüfer yaprakları ve çiçeklerinin lensin IS'si kapalıyken ışık bulanık görülecek şekilde uzun pozlama ile çekilmiş bir fotoğrafı.

Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, elde çekim için 5,5 stop'lu IS'den yararlanır. Bu düşük ışıklı görüntü, IS kapalıyken çekilmiştir. Canon EOS R6 ve Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM lens ile 15 mm, 1/5 sn, f/8 ve ISO 400 değerlerinde çekilmiştir.

Aydınlatılmış nilüfer yaprakları ve çiçeklerinin, lensin IS'si açıkken ışık net görülecek şekilde uzun pozlama ile çekilmiş bir fotoğrafı.

Optik IS açıkken görüntü netliğindeki farkı açıkça görebilirsiniz. Lensin görüntü sabitleme özelliği, EOS R6'daki IBIS ile birlikte çalışarak sonuçları daha da iyileştirir. Canon EOS R6 ve Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM lens ile 15 mm, 1/5 sn, f/8 ve ISO 400 değerlerinde çekilmiştir.

Bir tam kare aynasız fotoğraf makinesinde çok yönlülük için Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM gibi geniş açılı bir zoom lensten iyisi yoktur. Birçok geniş açılı zoom lensin aksine, bu lens yalnızca 390 g ağırlığıyla son derece kompakt ve hafiftir ve manzara fotoğrafçılığı için mükemmel bir odak uzaklığı aralığı sunar. Şaşırtıcı derecede geniş bir maksimum görüntüleme açısı sağlamanın yanı sıra yakın çekimler için 0,52x makro özelliğine ve düşük ışıkta bile elde net çekimler sağlayan 5,5 stop'lu IS'ye sahiptir.

APS-C DSLR'ler için Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM de kusursuz uyum sağlayan bir lenstir. Aynasız fotoğraf makinelerinde yeni olanlar da bu lensi Canon EOS R10 gibi fotoğraf makinelerinde Canon Yuva Adaptörü EF-EOS R ile birlikte kullanabilir.

Yaratıcı manzara fotoğrafçılığı için sabit lensler: Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM ve Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

Vahşi doğada açan, ortası sarı, yaprakları beyaz çiçeklerden oluşan bir alan. Uzakta dağlar ve bir göl görülüyor.

Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, geniş açılı çekimlerden bir manzaradaki küçük detayların çok yakın çekimlerine kadar her türlü çekimi rahatlıkla yapar ve bir sabit lens için inanılmaz derecede çok yönlüdür. Canon EOS R6 ve Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM lens ile 1/125 sn, f/11 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.

Vahşi doğada açan, ortası sarı, yaprakları beyaz çiçeklerden oluşan bir alanın yakın çekimi. Ön plandaki çiçekler odaktayken arka plandakiler bulanıktır.

Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, en kısa odak uzaklığında (14 cm) 0,5x makro büyütme sağlar ve görüntü sensöründe yarı boyutta küçük nesneler üretirken 5 stop'lu IS, fotoğraf makinesinin titreme riskini ortadan kaldırır. Canon EOS R6 ve Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM lens ile 1/1.000 sn, f/4 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir.

Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, kullanışlı bir görüntüleme açısını hızlı bir f/1,8 diyafram açıklığıyla bir araya getirir. Bu özellik, rüzgarda savrulan yaprakların veya diğer manzara unsurlarının hareketini dondurmak istediğinizde düşük ışıkta bile yüksek enstantane hızlarını korumaya yardımcı olabilir.

Hızlı diyafram da bu lensin çok kısa minimum odak mesafesiyle iyi bir kombinasyon oluşturarak dar bir alan derinliği sağlar. Bu özellik, bir manzara sahnesindeki ilgi çekici küçük nesneleri çekmek ve onları bulanık bir arka planda öne çıkarırken sahnenin genelinde doğanın tüm güzel renklerini korumak için mükemmeldir.

Aynı avantajları sunan orta genişlikte bir görüntüleme açısı için Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM idealdir. Manzara çekimlerinde tamamen doğal bir perspektif sunan bu lens, 0,5x makro büyütme faktöründen faydalanabileceğinizden elde çekim yaparken çok yakın plan çekimler için etkilidir. Hızlı f/1,8 diyafram da yakın çekimler için dar bir alan derinliği sunarak arka planı etkili bir şekilde bulanıklaştırmanızı sağlar.

Olağanüstü güzelliği ve etkileyiciliği ile muhteşem bir manzaranın her fotoğrafçıya katacağı çok şey vardır. Doğru Canon fotoğraf makinesi ve lenslerle bu manzarayı tüm görkemi ile yakalayabilirsiniz.

Yazan: Matthew Richards

İlgili Ürünler

  • RF Lensler

    RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM

    Seyahat, vlog ve manzara fotoğrafçılığı için ideal olan, çok yönlü 10-18 mm odak uzaklığına sahip küçük, hafif, ultra geniş açılı zoom lens.
  • Geniş Açılı Lens

    RF 16mm F2.8 STM

    Vlogger'lar ve yaratıcı içerik üreticileri için tasarlanmış, kompakt, uygun maliyetli, EOS R serisi ile uyumlu, ultra geniş açılı ve tam kare 16 mm lens.
  • Geniş Açılı Sabit Lens

    RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

    Manzara fotoğrafçılığı, vlog çekimi, iç mekan çekimi ve harika makro görüntüler için ideal olan kompakt, hafif 24 mm sabit lens.
  • Ultra Geniş Açılı Zoom Lensi

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Şehir manzaraları, doğa manzaraları, mimari ve hareket halindeyken vlog dahil her türlü seyahat çekimi için ideal olan kompakt ve hafif RF 15-30 mm zoom.
  • RF Lensler

    RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

    Tam kare aynasız fotoğraf makinesi tutkunları için ideal günlük lens. Kullanım kolaylığı, düşük ağırlık ve kompakt boyut sunan RF 24-105mm F4-7.1 IS STM sayesinde fotoğrafçılığınızı bir adım öteye taşıyın.
  • Aynasız Fotoğraf Makineleri

    EOS R6 Mark II

    Fotoğraf veya video, aksiyon veya portre çekimlerinde performans ve görüntü kalitesini bir araya getiren EOS R6 Mark II, yaratıcılığınızın gelişmesine olanak tanır
  • Aynasız Fotoğraf Makineleri

    EOS R7

    Heyecan verici hızı ve görüntü kalitesini, geleceğe yönelik tasarlanan taşınabilir APS-C gövdesinde bir araya getiren bu fotoğraf makinesiyle vahşi doğayı keşfedin.
  • Aynasız Fotoğraf Makineleri

    EOS R10

    APS-C boyutlu sensörle geliştirilen bir aynasız EOS R Sistemi fotoğraf makinesi ile fotoğraf ve video çekimlerinizi bir üst seviyeye taşıyın.
  • İlgili Makaleler

  • MANZARA FOTOĞRAFÇILIĞI

    Manzara lensiyle çekim

    Profesyonel Verity Milligan, iki hafif lensle yaratıcı manzara çekimi deneyimini paylaştı.

  • MANZARA FOTOĞRAFÇILIĞI

    Manzara çekimine yönelik en iyi ipuçları

    Manzara fotoğraflarınızı bir üst seviyeye çıkarmaya yardımcı olacak çekim tekniklerini keşfedin.

  • MANZARA FOTOĞRAFÇILIĞI

    Deniz manzarası fotoğrafçılığına yönelik ipuçları

    Daha iyi deniz manzarası fotoğrafları için profesyonel ipuçlarımızla etkileyici deniz manzarası fotoğrafları çekmeyi öğrenin.

  • SEYAHAT

    Mükemmel bir seyahat arkadaşı

    Profesyonel fotoğrafçı Martin Bissig, EOS R10 ile Sri Lanka'ya doğru bir yolculuğa çıkıyor.