Daha iyi deniz manzarası fotoğrafları için ipuçları

Bu yaz sahile mi gidiyor veya deniz kenarına sezon dışı bir seyahat mi planlıyorsunuz? Kıyı manzarası fotoğrafçılığıyla ilgili ipuçlarımız, yılın her mevsiminde ve her koşulda mükemmel fotoğraflar çekmenize yardımcı olacak.
Ön planda dalgaların kayalara çarptığı kaotik bir deniz ve arka planda ufukta güneşin görüldüğü, Erik Colombo tarafından çekilmiş bir HDR fotoğraf.

Sahil fotoğrafçılığının bu kadar popüler bir manzara fotoğrafçılığı türü olmasının bir nedeni vardır. Kıyının ve denizin göz alıcı kontrastı, suya yansıyan ışığın oluşturduğu şekiller ve çoğunlukla etkileyici olan hava değişimleri sayesinde, deniz manzaraları özellikle ilgi çekicidir.

İtalyan fotoğrafçı ve fotoğrafçılık öğretmeni Erik Colombo, deniz manzarası çekimleri yapmayı seviyor. Düğünlerden modaya ve ticari videolara kadar fotoğrafçılığın her alanında çalıştığından, kendisini "360° fotoğrafçı" olarak tanımlıyor ancak asıl tutkusu manzara ve vahşi yaşam fotoğrafçılığı. "Dağlardan okyanuslara, buzullardan volkanlara kadar, güzel gezegenimizin en vahşi ve en ikonik manzaralarını" fotoğraflamak için yoğun olarak seyahat ediyor. Ayrıca, zamanının büyük bir bölümünü, becerilerini ve fikirlerini kurslarda, saha atölyelerinde ve fotoğrafçılık turlarında başkalarıyla paylaşmaya ayırıyor.

Burada, başarılı deniz manzarası fotoğrafları için ipuçları almak ve sahil fotoğrafçılığı ve kıyı manzaraları çekmek için en iyi Canon fotoğraf makineleri ve lenslerinden bazılarını paylaşmak üzere Erik ile konuşuyoruz.

Ön planda kayalar üzerinde tek bir deniz kabuğunun ve arka planda akşam gökyüzünde çizgiler oluşturan bulutların görüldüğü kıvrımlı dik bir uçurum manzarasının Erik Colombo tarafından çekilmiş bir fotoğrafı.

Erik, ister egzotik ister iyi bilinen bir yeri fotoğraflıyor olun, sıra dışı perspektifler aramanızı tavsiye ediyor. Bununla birlikte, iyi bilinen kompozisyon tekniklerinin tümünü kullanmanızı da tavsiye ediyor: Kılavuz çizgiler ekleyin ve ön planda, orta planda ve arka planda göze çarpacak bir şey olduğundan emin olun. Canon EOS R5 ve Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM lensle çekilmiş beş fotoğraftan oluşan bir kompozit görüntü. © Erik Colombo

Doğal bir kemer oluşturacak şekilde deniz yüzeyine çıkmış kayalıkların ve ön planda kayaların üzerinde girdap oluşturan dalgaların Erik Colombo tarafından çekilmiş bir fotoğrafı. Dalgaların uzun pozlama ile bulanıklaştırıldığı görülüyor.

Görece iyi hava koşullarında bile kitiniz deniz suyuna maruz kalabilir. Fotoğraf makineleri ve lensler hava koşullarına karşı çeşitli seviyelerde korumaya sahip olsa da, Erik düzenli olarak fotoğraf makinesi yağmurluğu kullanıyor ve "En önemli şeylerden biri, lenslerinizin kuru kalması için iyi bir sırt çantası satın almaktır" önerisinde bulunuyor. Lenslerinizi damlacıklardan korumak için lens siperliklerine yatırım yapmak da iyi bir fikirdir. Canon EOS R5 ve Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM lensle çekilmiş üç fotoğraftan oluşan bir kompozit görüntü. © Erik Colombo

1. Etkileyici deniz manzarası fotoğrafları çekme

Erik, "Kompozisyon fotoğrafçılıkta, özellikle de deniz manzarası fotoğrafçılığında en önemli unsurdur," diyor. Bir yerin fotoğraflarını çekmeden önce orada biraz zaman geçirmeyi tavsiye ediyor. "Fotoğraf makinesi olmadan keşif yapmak size çok yardımcı olur," diyor. "Bir yeri tanımak için 20-30 dakika geçirdikten sonra fotoğraf makinemi sırt çantamdan çıkarıyorum."

Açık deniz gerçek hayatta büyüleyici olabilir ancak fotoğraf denizin dinamizmini yakalamaz. Farklı mesafelerdeki ilgi çekici noktalar, asimetrik kadrajlama ve kılavuz çizgiler gibi klasik öğelerle kompozisyonlar oluşturmak için deniz kıyısında uygun özellikler arayın. "Kayalıklar, dinamik bir kompozisyon oluşturmak için mükemmel konulardır," diyen Erik şöyle devam ediyor: "Çiçekler de sıcak renklerinin denizin soğuk renkleri ile buluşmasıyla harika bir kontrast yaratabilir."

Deniz manzarası fotoğraflarında, düz bir ufuk fotoğrafın başarılı veya başarısız olmasına yol açabilir. Birçok fotoğraf makinesi, ufkun eğik olmasını önlemek için vizörde veya arka ekranda görüntünün üzerine yerleştirilebilen bir elektronik bir seviye ölçere sahiptir. EOS R7, mükemmel çekimler elde etmek için hafif eğik ufuk çizgilerini düzeltmek üzere fotoğraf makinesinin dahili görüntü sabitleme (IBIS) özelliğini kullanan bir otomatik seviye işlevini kullanıma sunmuştur.

Erik, kullandığınız fotoğraf makinesi fark etmeksizin düz çekimler elde etmek, üçte bir kuralı gibi klasik kompozisyon tekniklerini uygularken yardım almak veya diyagonal resim öğelerini hizalamak için ızgara özelliğini açmanızı da öneriyor.

Erik Colombo tarafından çekilmiş bir HDR kompozit fotoğrafta, kayaların üzerinden geçen dalgaların uzun pozlamayla bulanıklaştığı görülüyor. Koyu gri bulutlar gökyüzündeki güneşi kapatıyor.

Dikey kompozisyon, deniz ve gökyüzü arasındaki kontrastı vurgulayabilir. Fotoğraf makinenizi, varsa HDR moduna ayarlamak, her ikisini de yakalamanızı sağlar ancak fotoğraf makinenizde bu özellik yoksa endişelenmeyin. Fotoğraf makinesini tripoda yerleştiren Erik, sahnenin farklı bölümlerini en iyi şekilde yakalamak için genellikle farklı ayarlarda birkaç çekim yapıp, ardından birden fazla çekimi tek bir görüntüde bir araya getirmek için kompozit tekniklerini kullanıyor. Bu görüntü, Canon EOS 5D Mark IV ve Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM lens ile 16 mm'de, ön plan için 1/15 sn'den arka plandaki bulutlar için 1/125 sn'ye kadar enstantane hızıyla, f/13 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiş üç fotoğraftan oluşuyor. © Erik Colombo

Erik Colombo'nun bir fotoğrafında, gökyüzünde parlayan kuzey ışıklarının renkleri buzlu denize yansıyor. Kara, ufukta koyu bir çizgi olarak görünüyor.

Gökyüzünde olup bitenler, ister bunun gibi kuzey ışıkları ister sadece fırtına bulutları olsun, en az deniz kadar çarpıcı olabilir. Canon EOS R5 ve Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM lens ile 15 mm, 15 sn, f/11 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiştir. © Erik Colombo

2. Dikey deniz manzarası fotoğrafları çekme

Günümüzde, manzara çekimleri söz konusu olduğunda bile, dikey çekim yapmak yatay çekim yapmak kadar önemlidir. Çeşitli sosyal medya platformları için uygun görüntüler oluşturmak, birçok fotoğrafçının iş akışının önemli bir parçası olmanın yanı sıra yatay çekimlerde o kadar belirgin olmayan ilginç ayrıntıları öne çıkarmak için de bir fırsattır.

Erik, "Dikey kompozisyonları seviyorum," diyor. "Yatay kompozisyonlardan daha ilginç ve daha az kaotik oluyorlar. Bu tür çekimlerde, ilginç ve benzersiz bir fotoğraf elde etmek için iyi bir yakın ön plan aramak çok önemlidir."

3. Deniz manzarası fotoğrafçılığı için en uygun zaman hangisidir?

Işık yoğunluğu, yönü ve rengi gün boyunca değiştiği için aynı sahne çok farklı görünebilir. Belirli bir "doğru zaman" yoktur ancak sabahın erken, akşamınsa geç saatleri olan "altın saatler" ve sabah altın saatlerden önceki, akşam ise altın saatlerden sonraki zamana denk gelen "mavi saatler", sert öğlen güneşine göre daha ilgi çekici renkler elde etmenize olanak tanır.

Sabahın erken saatlerinde veya günün geç saatlerinde çekim yapıyorsanız insanlar, ağaçlar ve manzaranın diğer özelliklerini veya siluet halinde yapay yapıları içeren çok etkileyici deniz manzaraları yakalayabilirsiniz. Ancak maksimum ayrıntı elde etmek ve yaratıcılığınıza daha fazla esneklik katmak için düşük ışıkta çekilen diğer fotoğraflarla aynı yaklaşımı benimseyin: Mümkün olduğunca fazla ışık girişi sağlamak için geniş bir diyafram açıklığı (düşük f sayısı) kullanın, ISO'yu artırın ve Canon'un EOS R Sistemi serisi gibi düşük ışıkta olağanüstü performans için tasarlanmış bir fotoğraf makinesi seçin.

Bununla birlikte, asıl zorlayıcı olan düşük ışık değil, öğlen güneşi gibi ışığın çok parlak olduğu koşullardır. Bunun için EOS R50 ve diğer Canon fotoğraf makineleri Akıllı Sahne modu ve HDR (Yüksek Dinamik Aralık) sahne modları gibi işlevlere sahiptir. Bu modlar, genellikle plajlarda ortaya çıkan, parlak yansımalar içeren yüksek kontrastlı koşullarda çekim yapmak için idealdir.

Doğal bir kemerin içinden görünen gün batımının Erik Colombo tarafından çekilmiş HDR kompozit bir fotoğrafı. Ön planda, dalgalar kayalık sahile vuruyor.

Sıcak renkler ve alçalan güneş, klasik bir güzelliğe sahip aydınlatma koşulları yarattığından, "altın saatte" (gün doğumundan hemen sonraki ve gün batımından hemen önceki saat) çekim yapmak, deniz manzaraları için harika bir fikirdir. Canon EOS 5D Mark IV ve Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM lens ile 16 mm'de, ön plan için 0,3 sn'den arka plandaki güneş ışığı için 1/160 sn'ye kadar enstantane hızıyla, f/11 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiş beş fotoğraftan oluşan HDR kompozit görüntü. © Erik Colombo

4. Daha iyi deniz manzarası fotoğrafları için fotoğraf makinesi ayarları

Erik, gün ortasında parlak ışıkta çekim yapmaktan kaçınamıyorsanız fotoğraf makinesine giren ışık miktarını azaltmak için ND (Nötr Yoğunluk) filtresi kullanmayı tavsiye ediyor. Kendisi de güçlü bir ND1000 10 stop'lu filtre kullanmayı seviyor. "Bu filtre, denizde hareket bulanıklığı yaratmak amacıyla uzun pozlama fotoğrafçılığını kullanabilmeniz için ışık miktarını filtreleyerek azaltıyor," diyor.

Erik bu tekniği seviyor çünkü bir deniz manzarası çekimine hareket hissi kazandırmak, ortalama bir fotoğrafı göz alıcı bir çekime dönüştürebilir. Odaklanılması gereken iki temel alan, her ikisi de nispeten yavaş hareket eden deniz ve gökyüzüdür. Görüntüleri dondurmak yerine bir hareket izlenimi yaratmak için düşük bir enstantane hızı ve bir fotoğraf makinesi desteği (genellikle bir tripod) kullanmanız gerekir.

Düşük bir ISO değeri ve küçük bir diyafram açıklığı (büyük f- sayısı) ile daha uzun enstantane hızları yakalayabilirsiniz. Deklanşör düğmesine basarken fotoğraf makinesinin sarsılmasını önlemek için Canon Camera Connect uygulamasını kullanarak fotoğraf makinenizi uzaktan kontrol edebilirsiniz. Hareket eden bulutların ve sahile uzanan dalgaların nasıl bulanıklaşarak renklerinin yumuşak bir şekilde birbirine karıştığını görmek için 10 saniye veya daha uzun pozlama ile çekim yapmayı deneyin. Alternatif olarak, enstantane hızınızı süper yüksek hızlara çıkararak çarpan dalgalardan sıçrayan su damlacıklarını ayrı ayrı yakalayabilirsiniz.

5. Deniz manzarası fotoğraflarında alan derinliği

Erik genellikle sahnenin belirli bir kısmının net odakta olmasını ve geri kalanının daha bulanık olmasını (sığ alan derinliği) tercih ediyor. Bu gibi durumlarda, manuel odaklamaya ve kullandığı aynasız Canon fotoğraf makinelerinin faydalı bir özelliği olan manuel odak artırmaya (MF artırma) başvuruyor. Bu, özellikle ışık seviyeleri düşükken veya odaklamayı zorlaştıran bulanık koşullarda kullanışlı bir özellik.

"Otomatik odaklama çok faydalı olsa da, zorlu hava koşullarında odak artırma imdada yetişiyor," diyor. MF artırma açıkken fotoğraf makinesinin ekranı veya vizörü, sahnenin odaktaki bölümlerine parlak bir renk ekleyerek tam olarak odaklanılan alanları vurgulayacağı ve odağı ayarlarken vurgulanan alanların değiştiğini görebileceğiniz için güvenle manuel odaklama yapabilirsiniz.

Buna karşılık, manzara fotoğrafçılığında bazen sahnenin mümkün olduğu kadar büyük bir kısmının ön plandan arka plana kadar net odakta olmasını istersiniz. Bunun için kullanılabilecek mükemmel bir teknik hiperfokal uzaklığa odaklamadır. Hiperfokal uzaklık, kullandığınız lens, diyafram açıklığı ve odak uzaklığına göre değişir. Bu nedenle, nereye odaklanmanız gerektiğini bulmanın en kolay yolu, Canon'un ücretsiz Fotoğraf Rehberi uygulamasındaki alan derinliğini ve hiperfokal uzaklık hesaplayıcıyı kullanmaktır. Hesaplama yapmak için zamanınız yoksa genel bir kural, sahnenin üçte biri uzaklığındaki bir noktaya odaklanmaktır.

Sahile vururken hareket halinde donmuş dalgaların ve arka planda sıcak gün batımı renkleri ile aydınlanmış bulanık kaya oluşumlarının Erik Colombo tarafından çekilmiş bir fotoğrafı.

Bu etkileyici fotoğrafta, dalgaların çarpmasıyla oluşan su damlacıkları yüksek enstantane hızıyla dondurulmuş. Ön planda net odakta olan çakıllar, arka plandaki, deniz serpintileri ve uzaktaki pus nedeniyle bulanıklaşmış çarpıcı kaya oluşumlarıyla kontrast oluşturuyor. Canon EOS R5 ve Canon RF 70-200mm f/F2.8L IS USM lens ile 105 mm'de, ön plan ve dalgalar için 1/250 sn'den gökyüzü için 1/160 sn'ye kadar enstantane hızıyla, f/11 ve ISO 100 değerlerinde çekilmiş üç fotoğraftan oluşan bir HDR kompozit. © Erik Colombo

6. Deniz manzarası fotoğrafçılığı için en uygun hava hangisidir?

Hava koşulları, çekimin altın rengiyle harmanlanmış sakin bir bulut manzarasına mı yoksa fırtınalı, karanlık, kasvetli bir bulut manzarasına mı dönüşeceği konusunda etkili bir unsur olduğundan çekimlere ciddi anlamda ilginçlik katabilir. İlgi çekici hava durumu senaryolarını görmek ve bu senaryolardan fotografik olarak en iyi şekilde faydalanmak öğrenilmesi gereken harika bir yetenektir. Erik, "Öğrencilerime her zaman 'kötü hava koşulları yoktur, sadece kötü fotoğrafçılar vardır' derim," diye açıklıyor. "Manzara fotoğrafçılığının güzel yanı doğanın öngörülemezliğidir.

"Dünyanın dört bir yanındaki seyahatlerim sırasında karşılaştığım en iyi hava koşulları bir fırtınadan sonra ortaya çıkanlardı."

Beklenmedik bir sağanak altında mı çekim yapıyorsunuz? Bu bir sorun değil, bir fırsattır. "Denizdeki bir fırtına sırasında, dalgaların fotoğraflarını çekerken zoom lens kullanarak dalgaların hareketini yakalamak için yaklaşık 1/1.000 saniyelik yüksek enstantane hızı ile veya alternatif olarak, soyut görüntüler elde etmek için 10 saniyelik düşük enstantane hızı ile çekim yapın." diye öneriyor Erik.

7. Deniz manzarası fotoğrafçılığı için en iyi fotoğraf makineleri ve lensler

Erik, taşıması gereken ağırlığı en aza indirmek için genellikle tek bir fotoğraf makinesi kullanıyor, o da geniş açılı RF zoom lense sahip tam kare EOS R Sistemi fotoğraf makinesi.

Deniz manzarası fotoğrafları için ideal bir seçim olan ultra geniş açılı çekimlerde EOS R8 gibi bir tam kare fotoğraf makinesi ve RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM lens, geniş açılı panoramaları küçük ve seyahate uygun bir kitle yakalamak için mükemmel bir kombinasyondur. EOS R8 aynı zamanda 40 kare/saniyeye kadar hızlı ve sürekli çekim yapabilme özelliğine sahiptir. Bu da, dalgaların kayalara vurduğu anları yakalamak için idealdir.

Daha uygun maliyetli bir alternatif olan 24,2 MP EOS R50, RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM veya RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM lens ile birlikte kullanıldığında, sahildeki bir gün için ideal olan daha hafif, kolay taşınabilir ve esnek bir kit elde edilir.

Bu lensler size geniş ve çok yönlü bir odak uzaklığı aralığı sunar. Süper telefoto seçeneği istiyorsanız RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, bir tam kare fotoğraf makinesiyle birlikte kullanıldığında mükemmel bir seçim olmasının yanı sıra APS-C fotoğraf makinesiyle birlikte kullanıldığında daha da fazla menzil sunar.

EF lensleriniz varsa ve bunları EOS R Sistemi fotoğraf makineleriyle kullanmak istiyorsanız İçe Takmalı Filtre Yuva Adaptörü EF-EOS R ekstra bir avantaj sunar: EF ve EF-S lensleri kalite veya işlevsellik kaybı olmadan kullanabilmenizi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda içe takmalı filtreleri de kullanmanıza olanak tanır. V-ND filtresi veya dairesel polarize filtre ile birlikte sunulur; bu aksesuarların ikisi de sahildeki parlak ışık altında son derece kullanışlıdır.

Sahiller sadece arkadaşlarınız ve ailenizle keyifli vakit geçireceğiniz yerler olmakla kalmaz, hava nasıl olursa olsun harika manzara fotoğrafları için de fırsatlar sunar.


Yazan: Astrid Pitman ve Sarah Bakkland

İlgili Ürünler

İlgili makaleler

Elde manzara çekimi yapma

Tripod olmadan çarpıcı manzara fotoğrafları çekmeyi öğrenin.

Su nasıl fotoğraflanır?

İster akıyor ister sıçrıyor ya da duruyor olsun, bu 5 uzman ipucuyla suyu nasıl fotoğraflayacağınızı keşfedin.

Manzaralar için en iyi lensler

Uygun fiyatlı sabit ve zoom lensleri seçmek için ihtiyacınız olan tüm bilgiler.

Zorlu hava koşullarında çekim yapmaya yönelik ipuçları

Hem ekipmanlarınızı hem de kendinizi korumaya kadar, işte zorlu hava koşullarında fotoğraf çekmede uzmanlaşmak için en iyi ipuçlarımız ve tavsiyelerimiz.